פחד מכלבים-איך מטפלים ואיך מתמודדים?
top of page
חיפוש

פחד מכלבים-איך מטפלים ואיך מתמודדים?

עודכן: 4 בדצמ׳ 2022

האם הילד שלכם מפחד מכלבים? אם התשובה היא כן- הבלוג הזה הוא בשבילכם.

מהו פחד מכלבים? פחד מכלבים, או דינופוביה, מתבטא בחדרה מתמשכת, הימנעות וחששות לא רציונליים מכלבים. פוביות מבעלי חיים מייצגות חלק ניכר מתת הסוגים השכיחים ביותר בקרב האוכלוסייה.

 

כפי שכולנו יודעים- כלבים נמצאים בכל פינת רחוב ובית של שכן, לכן הנוכחות הרבה של כלבים מביאה לכך שהמתמודדים עם פוביה מכלבים מאמצים יותר אסטרטגיות הימנעות, שיכולות לפגוע בתפקוד היומיומי. השפעה של פחד מכלבים על חיי החברה של הלוקה בה עלולה להיות חמורה, טיול בשכונה יכול להפוך לחוויה קשה, שלא לדבר על ביקור אצל חברים וקרובים שבבעלותם כלב. תסמינים גופניים של פחד מכלבים: קשיי נשימה, דופק מואץ, כאב ולחץ בחזה, רעד בגפיים, סחרחורת ובחילה, גלי חום וקור, הזעה מרובה ,אובדן שליטה, חוסר אונים ועוד.


 

מהו הטיפול היעיל ביתור בפוביה מכלבים?

מזה עשורים מחקרים מאששים את הטענה שטיפול קוגניטיבי התנהגותי ובאופן ספציפי, הטכניקה המכונה חשיפה ומניעת תגובה, מהווה טיפול מוצלח בהפרעות חרדה. טיפול זה הוא הטיפול היעיל ביותר לפוביות וכולל למידת טכניקות לניהול חרדה, כמו הרפיה נשימות מרגיעות, חשיבה חיובית, אמירות משכנעות, חינוך לאסרטיביות וכלים להסחת דעת, שינוי אמונות שגויות וחשיפה לכלבים שהם מנשא הפוביה. בשיטה זו מביאים במכוון ובהדרגה את המטופל למצב שמייצר את הפוביה ועוזרים לו להתמודד עימה. תחושת המסוגלות והעמידות שעולה מהתמודדות מוצלחת כזו היא שיוצרת את תחושת ההצלחה בטיפול.


 

רוצים לעזור לילד שלכם להתמודד עם פחד מכלבים? השאירו את הפרטים שלכם בתחתית הדף ואחזור אליכם:)


322 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

למה כדאי שיהיה לכם כלב לצידכם?

הילד מבקש לאמץ חיית מחמד? רגע לפני שאתם מסרבים, כדאי שתדעו שהיא יכולה לתרום לו רבות. חיות מחמד עוזרות להתפתחות רגשית תקינה, מסייעת בשחרור כעסים ואפילו תורמת לפעילות גופנית. לחיית מחמד יש ערך גדול להתפ

bottom of page