למה כדאי שיהיה לכם כלב לצידכם?
top of page
חיפוש

למה כדאי שיהיה לכם כלב לצידכם?

הילד מבקש לאמץ חיית מחמד? רגע לפני שאתם מסרבים, כדאי שתדעו שהיא יכולה לתרום לו רבות.


חיות מחמד עוזרות להתפתחות רגשית תקינה, מסייעת בשחרור כעסים ואפילו תורמת לפעילות גופנית. לחיית מחמד יש ערך גדול להתפתחות של ילדים, גם הרמה הטיפולית. הקשר הקרוב שנרקם בין שני הצדדים מאפשר לילדים לקבל מהכלב לא רק חום ואהבה, אלא גם ביטחון, רוגע ואפילו כושר גופני.

ילדים בעלי צרכים מיוחדים ,בין אם זה הפרעות קשב וריכוז מוגבלויות פיזיות או הפרעות רגשיות, ירוויחו עוד יותר מגידול הכלבים.


בשנים האחרונות התבררה התרומה הגדולה שיש לכלבים על בני האדם . בעקבות ההבנה התפתח תחום הטיפול באמצעות כלבים. תחום חדש יחסית הפועל בהצלחה במדינות רבות בעולם. מדובר בכלי טיפולי ממוקד, שבו הכלב משמש גורם מתווך והוא מתבצע באופן פרטני או קבוצתי ובשיתוף פעולה הדוק עם גורמים מטפלים אחרים.

טיפול באמצעות כלבים נמצא יעיל בקרב מגוון אוכלוסיות הסובלות מהפרעות רגשיות והתנהגותיות ,לקויות למידה ותקשורת, תסמונת דאון ,נכויות, קשיים מוטוריים ואף לקויות נפשיות. כמו כן הוא יעיל לשיקום נכי צה"ל ונפגעי טראומה, מסייע לילדים במצבי לחץ, לטיפול בקשישים ,לעבודה עם אסירים ועם נוער בסיכון.


הקרבה לכלב גורמת בחלק גדול מהמקרים לבריאות איתנה יותר, חיזוק המערכת החיסונית, חשיפה למגע, התפתחות רגשית, ועוד ועוד השפעות חיוביות רבות.


מעניין אותכם לשמוע עוד על טיפול בעזרת כלבים? צרו איתי קשר ואשמח לשוחח :)

186 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page